Komunikačné kampane

V súčasnom svete čelíme veľkým problémom od vojnových konfliktov cez nerovnosti medzi ľuďmi až po vplyv klimatických zmien a stratu biodiverzity. Fairtrade môže byť súčasťou riešení, ako niektorým výzvam čeliť. Počítajú sa aj zdanlivo drobné kroky, napríklad v zmene nákupného správania jednotlivcov, firiem či inštitúcií. Preto už tento február prebehne nová kampaň „Fairbruary – mesiac Fairtrade nákupov“, do ktorej sa zapája mnoho obchodníkov a do ktorej, ako veríme, sa zapojí aj mnoho spotrebiteľov.

„Fairbruary je mesačná akcia, počas ktorej chceme motivovať ľudí, aby sa zastavili, zamysleli a skúsili urobiť malý krok smerom k férovejšej a udržateľnejšej budúcnosti. Aby nenakupovali viac, ale aby viac o nákupe premýšľali a premýšľali o pôvode surovín,“ vysvetľuje Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko.

Na Slovensku a v ČR je teraz v predaji takmer 2 800 fairtradových výrobkov. Najobľúbenejšími fairtradovými produktmi sú v SR kakao a káva. V predaji na slovenskom trhu sú aj fairtradové ruže, trstinový cukor, čaj, banány. U niektorých obchodníkov možno kúpiť aj fairtradovú bavlnu, víno, sušené ovocie, oriešky, džúsy, limonády, ľadovú kávu, kozmetiku, zmrzlinu alebo kokosové mlieko.

Kreatívu a grafiku vytvorila agentúra Konektor na základe úspešných kampaní v Nemecku, Dánsku a Švajčiarsku. Aktivity budú prebiehať počas februára najmä na sociálnych sieťach a podľa zapojenia jednotlivých partnerov. Do kampane sa zapoja aj influenceri ako Natália Pažická, Boris Hrivnák, Barbara Jagušak, Terka Koubková a Johana Bázlerová, ktorí dostanú balíčky s fairtradovými výrobkami. Spoločnosť Billa darovala čokoládové pralinky, fairtradové džúsy spoločnosť Pfanner, oblátky Manner, čaje Puro od spoločnosti Miko, výberovú zrnkovú kávu pražiarne FairBio a mnohé ďalších.

„Správať sa zodpovedne je absolútne zásadnou súčasťou našej nákupnej politiky. Preto je pre nás dôležité, aby každému, kto je súčasťou nášho dodávateľského reťazca, boli zaistené riadne pracovné podmienky a aby za svoju prácu dostal spravodlivú odmenu. Tú najlepšiu cenu zároveň chceme ponúkať aj našim zákazníkom. Preto nás táto februárová kampaň veľmi teší,“ hovorí Michaela Kleinová, manažérka pre udržateľnosť oddelenia nákupu Lidl Slovensko.

Aj jeden kúpený výrobok alebo bábovka upečená z fairtradového kakaa môže byť pre niekoho na druhom konci sveta príležitosťou na spravodlivejší život. S Fairtrade môžu ľudia v Afrike, Ázii a Latinskej Amerike dosiahnuť lepšie platové a pracovné podmienky, celosvetovo sú zapojené do systému približne dva milióny pestovateľov. Fairtrade im vďaka sociálnym, ekologickým a ekonomickým štandardom umožňuje uživiť sa dôstojne vlastnou prácou a zároveň sa starať o životné prostredie.

Budeme radi, ak sa spotrebitelia rozhodnú byť súčasťou #Fairbruary a pomôžu nám šíriť túto dôležitú myšlienku.
 #Fairbruary @fairtradesk, podklady sú k dispozícii na stiahnutie tu nebo na fairtrade.sk/fairbruary-2/

  • FAIRTRADE. Malá známka, ale robí veľké veci
  • Moja férová voľba 2021
  • Moja férová voľba 2020