Vo februári prebehla nová kampaň „Fairbruary – mesiac Fairtrade nákupov“ na podporu spravodlivého obchodu, do ktorej sa zapojilo 16 obchodníkov a množstvo spotrebiteľov. Päťdesiat influencerov dostalo box plný fairtradových produktov a zároveň bežala kampaň na sociálnych sieťach, kde sponzorované príspevky v Českej Republike a na Slovensku dosiahli vyše 5,2 milióna zobrazení a influenceri pripravili vyše 66 príspevkov.
Mesiac férových nákupov bola intenzívna kampaň zameraná na podporu spravodlivého obchodu. Mala za cieľ motivovať spotrebiteľov, aby vyskúšali fairtradové výrobky a premýšľali o pôvode potravín. „V Česku sa konala v ‚únori‘ a na Slovensku vo februári. Ide o motív, s ktorým už pár rokov dozadu začali pracovať kolegovia v Nemecku, vo Švajčiarsku, pridalo sa Dánsko, Írsko, Rakúsko a ďalšie krajiny a tohto roku aj my, aj keď musím priznať, že osobne som si úplne nebol istý, ako bude Fairbruary, vďaka názvu, fungovať aj v ČR. Ale výsledky, počet zapojených partnerov a ich ohlasy prekonali naše očakávania a z celej akcie mám nakoniec veľkú radosť,“ opisuje Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko.
Päťdesiatim influencerom sme s pomocou agentúry Konektor rozoslali boxy plné fairtradových produktov a zároveň sme spustili kampaň na sociálnych sieťach. Influenceri pripravili 66 výstupov hlavne na Instagrame a niektorí aj TikToku. Obsah vytvorený influencermi sa dostal k pol miliónu ich fanúšikov, impresia bola vyše 720 000 a získali skoro 14 000 interakcií. V ČR sponzorované vizuály s edukačnými príspevkami a špeciálnymi vizuálmi kvetín, čokolády, banánov, kávy zaznamenali 2,9 milióna zobrazení a na Slovensku ďalších 2,3 milióna.
Na Instagrame zaujalo napr. video od Emy Černichovej s tým, že aj na jednej malej veci záleží, alebo príspevok Míše Maurerovej, kde hovorí, že má odmalička rada, keď sa hrá fér a nedá sa než súhlasiť so slovenskou green influencerkou Natáliou Pažickou, že kým nebudeme žiť v ideálnom svete sú dôležité certifikáty na produktoch. Do kampane sa ďalej zapojili napríklad Johana Bázlerová, Mirka van Gils Slavíková, Terka Jakoubková, Katarína Malá alebo Jarda Havelka. Výstupy na sieťach možno vidieť tu.
Do kampane sa pripojilo 16 našich obchodných partnerov. Najviac svoju komunikáciu s Fairbruary prepojil v ČR reťazec Lidl s letákmi upozorňujúcimi na fairtradovú ponuku, online reklamou, fairtradovými receptmi a spolupracujúcimi influencermi. Reťazce Billa, dm drogerie a spoločnosť Pfanner pripravili extra platené posty na sociálnych sieťach. Spoločnosti Nespresso a FairBio oslovili svojich zákazníkov pomocou svojich newsletterov. Fairtradové produkty do boxov pre influencerov venovali ďalej: Gunz, Fair Made, Kaufland, Manner, Miko káva, Ölz, POEX a Tchibo.
Mária Janočková, manažérka pre udržateľný rozvoj BILLA Slovensko, vysvetľuje: „Zapojením sa do kampane Fairbruary sme chceli našim zákazníčkam a zákazníkom ukázať, že aj malé rozhodnutia môžu mať veľký dopad. Veríme, že každý nákup fairtradových produktov pomáha budovať spravodlivejší obchodný svet a podporovať tých, ktorí to najviac potrebujú,“
„Februárom sa to však nezačína ani nekončí. Každý deň môžeme začať fairtradovou šálkou čaju alebo kávy, dať si fairtradový banán alebo čokoládu. Pri každom nákupe sa zamyslime nad pôvodom surovín. Pripojiť sa možno aj k niektorej z našich komunitných akcií (Férové raňajky, Výstava na stromoch a Férové raňajky v práci). Spoločne urobme celý rok férovejší,“ vyzýva Kadaně.