Na sociálnych sieťach, v 67 filiálkach Tchibo na Slovensku a v ČR sa môžete v týchto dňoch stretnúť s pripomienkou sociálne aj environmentálne udržateľného pestovania kávy. Vo všetkých kamenných predajniach Tchibo si môžete pochutnať na fairtradovej káve, kúpiť ju za zvýhodnenú cenu a napríklad prečítať naše Kávové noviny, a to až do 28. augusta.
Aktuálne má Tchibo na Slovensku i v ČR v portfóliu aj niekoľko druhov fairtradovej kávy, a to zrniek aj kapsúl, pod značkou Barista a pravidelne sa na trhu objavujú aj fairtradové špeciality. Tchibo tak patrí medzi najväčších predajcov fairtradovej kávy. Lenka Mašková, CSR manažérka CZ/SK Tchibo Praha, potvrdzuje: „Tchibo sa zasadzuje nielen o kávu pestovanú ekologicky šetrným spôsobom, ale aj o lepšie pracovné a životné podmienky miestnych ľudí a o väčšie šance na ich vzdelávanie. Sme aktívni priamo na miestach, kde sa naša káva pestuje, a zároveň spolupracujeme s partnermi, ako je práve Fairtrade, aby sme spoločnými silami dokázali tieto podmienky ovplyvniť.“
Spoločná kampaň prebieha vo všetkých kamenných predajniach Tchibo na Slovensku a v ČR, kde sú inštalované špeciálne materiály vo výkladoch a tiež v obchodoch. „V rámci Fairtrade Česko a Slovensko sme všetkým predajniam poskytli zástery Fandíme Fairtrade z fairtradovej bavlny pre obsluhu, nové Kávové noviny a informačné popisky na stolíky. Na sociálnych sieťach prebieha kampaň na Slovensku aj v ČR,“ opisuje konkrétne aktivity v rámci kampane Gabriela Kozlová, vedúca obchodu a marketingu Fairtrade Česko a Slovensko.
V roku 2021 sa na Slovensku predalo 560 ton fairtradovej kávy. Podiel fairtradovej kávy na celkovej spotrebe u nás tak predstavuje 1,3 % a medzi najväčších predajcov fairtradovej kávy v SR patria práve Tchibo, OMV Slovenská republika v rámci konceptu Viva café a spoločnosť Miko káva. Fairtradovú kávu však ponúka aj celý rad kaviarní a lokálnych pražiarní, napríklad pražiareň SAMAY, Cafezia alebo Roaster Brothers.